O przedszkolu


Miejskie Przedszkole nr 30 „Lokomotywa” jest częścią Zespołu Edukacyjnego nr 2 w Zielonej Górze.

Zespół Edukacyjny nr 2 tworzą:

  • Szkoła Podstawowa nr 17
  • Miejskie Przedszkole nr 9 „Wesołe Nutki”
  • Miejskie Przedszkole nr 30 z Oddziałami Integracyjnymi „Lokomotywa”

Przedszkole to wolnostojący duży jednopiętrowy budynek, położone jest z dala od ciągów komunikacyjnych z jednej strony otoczony blokami z drugiej ogródkami działkowymi.

W placówce znajduje się 5 oddziałów dla dzieci 3,4,5,6-letnich. Od 2000 roku w
naszym przedszkolu działa grupa integracyjna „Liski”. Każda grupa posiada swoją nazwę, dużą salę zabaw z łazienką i szatnią oraz plac zabaw z kolorowymi
drewnianymi urządzeniami dla dzieci młodszych i starszych. Nasza kadra to
wykształcone i posiadające pełne kwalifikacje nauczycielki.

Wspólnie organizowane przez nas festyny, wycieczki, imprezy, uroczystości
pozwalają na integrację rodziny z dzieckiem i przedszkolem. Stwarzają przyjazny
klimat w naszej placówce – dla każdego. Pielęgnujemy tradycje rodzinne w
organizowanych imprezach i uroczystościach. Nasze działania dają wiele radości
dzieciom, rodzicom i wszystkim pracownikom.

Nasze programy:

PROGRAMY GŁÓWNE:

  • „Supersmyki. Program wychowania przedszkolnego” – autorki: Jolanta Bieniek, Monika Sobkowiak, . Wyd. MAC
  • „Odkrywam siebie. Program wychowania przedszkolnego” – autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo, wyd. MAC
  • „Tak! Jezus mnie kocha” – Program nauczania religii rzymskokatolickiej; wyd. Jedność – Kielce 2022; Nr AZ-04-01/20-KI-1/20 (dzieci 6 – letnie)

AUTORSKIE PROGRAMY PRZEDSZKOLNE:

  • „Program wczesnej adaptacji – Będę przedszkolakiem Lokomotywy”;
  • Program Edukacji Przedszkolnej „Gość w przedszkolu”;
  • „Mały Ekolog” Program Edukacji Przedszkolnej;
  • „Przedszkolny mądrala” Program Pracy z Dzieckiem Zdolnym;
  • Program edukacji muzycznej „Muzyka łagodzi obyczaje”;
  • „Maluję, rysuję, wycinam” Program rozwijający sprawność grafomotoryczną u dzieci w wieku przedszkolnym;
  • Program Wychowawczy Przedszkola;
  • Przedszkolny Program Profilaktyczny Miejskiego Przedszkola Nr 30
    z Oddziałami Integracyjnymi „Lokomotywa”;
  • Program pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie integracyjnej;
  • „Moje miasto Zielona Góra”;
  • „Nie lubię matematyki” program pracy z dzieckiem mający trudności
    w edukacji matematycznej.

Informacja o zadaniach kształcących na cały rok szkolny 2022/2023:

ZADANIA DO ROCZNEGO PLANU ROZWOJU PLACÓWKI 2024/2025:

1.   Przedszkole wzmacnia umiejętności z obszaru matematyki u wszystkich dzieci.

2.  Pobyt w przedszkolu sprzyja przyswajaniu zasad zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej.

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
  3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy
    z  zespołem zróżnicowanym.
  4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
  7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego
Skip to content