Miejskie Przedszkole nr 30 „Lokomotywa” jest częścią Zespołu Edukacyjnego nr 2 w Zielonej Górze.
Zespół Edukacyjny nr 2 tworzą:
- Szkoła Podstawowa nr 17
- Miejskie Przedszkole nr 9 „Wesołe Nutki”
- Miejskie Przedszkole nr 30 z Oddziałami Integracyjnymi „Lokomotywa”
Przedszkole to wolnostojący duży jednopiętrowy budynek, położone jest z dala od ciągów komunikacyjnych z jednej strony otoczony blokami z drugiej ogródkami działkowymi.
W placówce znajduje się 5 oddziałów dla dzieci 3,4,5,6-letnich. Od 2000 roku w
naszym przedszkolu działa grupa integracyjna „Liski”. Każda grupa posiada swoją nazwę, dużą salę zabaw z łazienką i szatnią oraz plac zabaw z kolorowymi
drewnianymi urządzeniami dla dzieci młodszych i starszych. Nasza kadra to
wykształcone i posiadające pełne kwalifikacje nauczycielki.
Wspólnie organizowane przez nas festyny, wycieczki, imprezy, uroczystości
pozwalają na integrację rodziny z dzieckiem i przedszkolem. Stwarzają przyjazny
klimat w naszej placówce – dla każdego. Pielęgnujemy tradycje rodzinne w
organizowanych imprezach i uroczystościach. Nasze działania dają wiele radości
dzieciom, rodzicom i wszystkim pracownikom.
Nasze programy:
PROGRAMY GŁÓWNE:
- „Supersmyki. Program wychowania przedszkolnego” – autorki: Jolanta Bieniek, Monika Sobkowiak, . Wyd. MAC
- „Odkrywam siebie. Program wychowania przedszkolnego” – autorki: Wiesława Żaba-Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo, wyd. MAC
- „Tak! Jezus mnie kocha” – Program nauczania religii rzymskokatolickiej; wyd. Jedność – Kielce 2022; Nr AZ-04-01/20-KI-1/20 (dzieci 6 – letnie)
AUTORSKIE PROGRAMY PRZEDSZKOLNE:
- „Program wczesnej adaptacji – Będę przedszkolakiem Lokomotywy”;
- Program Edukacji Przedszkolnej „Gość w przedszkolu”;
- „Mały Ekolog” Program Edukacji Przedszkolnej;
- „Przedszkolny mądrala” Program Pracy z Dzieckiem Zdolnym;
- Program edukacji muzycznej „Muzyka łagodzi obyczaje”;
- „Maluję, rysuję, wycinam” Program rozwijający sprawność grafomotoryczną u dzieci w wieku przedszkolnym;
- Program Wychowawczy Przedszkola;
- Przedszkolny Program Profilaktyczny Miejskiego Przedszkola Nr 30
z Oddziałami Integracyjnymi „Lokomotywa”; - Program pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie integracyjnej;
- „Moje miasto Zielona Góra”;
- „Nie lubię matematyki” program pracy z dzieckiem mający trudności
w edukacji matematycznej.
Informacja o zadaniach kształcących na cały rok szkolny 2022/2023:
ZADANIA DO ROCZNEGO PLANU ROZWOJU PLACÓWKI 2024/2025:
1. Przedszkole wzmacnia umiejętności z obszaru matematyki u wszystkich dzieci.
2. Pobyt w przedszkolu sprzyja przyswajaniu zasad zdrowego stylu życia, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025
- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy
z zespołem zróżnicowanym. - Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego